inför att hyra
Du hittar instruktioner direkt i appen genom att öppna appen och klicka på "?" i övre högra hörnet. Välj sedan "Uthyrningsmanual".
Om släpvagnen syns i vår interaktiva karta i applikationen finns den tillgänglig att hyra. Du kan inte reservera släpvagnen i förhand.
Du väljer modell i appen i kartvyn genom att klicka på någon av ikonerna för modellval. Välj sedan uthyrningsstation genom att klicka på dess ikon och välj sedan den modell du önskar hyra. På släpvagnen egna sida kan du hitta invändiga mått, lastvikt och invändig höjd.
Hur betalar jag för släpvagnshyran?
Ditt förvalda kreditkort kommer automatiskt att debiteras när du avslutat hyran och lämnat tillbaka släpvagnen. Du hittar din faktura i appen under Konto -> Historik. Där kan du ladda ned den eller skicka den till din föredragna e-postadress.
Måste jag returnera släpvagnen till samma plats?
Ja, släpvagnen måste returneras till samma plats och låsas fast vid samma stolpe.
Kan jag resa utomlands med släpvagnen?
Du får inte resa utomlands med släpvagnen.
Hur länge kan jag hyra en släpvagn?
Du kan hyra en släpvagn i högst 30 dagar. Du hittar aktuella prisvillkor i appen.
Kan jag bli ersättningsskyldig om jag råkar skada släpvagnen?
Med vår tilläggsförsäkring får du en fast självrisk per skada och kan fullfölja din uthyrning utan att behöva oroa dig för oväntade incidenter. Du väljer enkelt att lägga till försäkring själv i vår app vid varje hyrtillfälle. För fullständiga villkor se användarvillkor.
Vid upphämtning och återlämning
Kan jag hyra släpvagnen om jag ser att den är smutsig eller skadad?
Om repor eller skador inte förhindrar att släpvagnen används kan du hyra den. Innan du hyr den måste du dock notera alla defekter du ser.
Vad ska jag göra om det inte går att öppna eller stänga låset?
Om låset inte kan öppnas eller stängas korrekt ber vi dig att omedelbart meddela vår kundtjänst på numret 010-148 18 28. Om du returnerar en släpvagn, lämna absolut inte släpvagnen olåst.
Vad ska jag göra om släpvagnen går sönder?
Om släpvagnen går sönder så att släpvagnen inte längre är brukbar måste du se till att den parkeras säkert och omedelbart meddela vår kundtjänst på 010-148 18 28. Om släpvagnen har fått en skada som inte påverkar säkerheten kan du beskriva skadan i appen vid återlämnandet. Kundtjänst kommer då att ta kontakt med dig för att reglera eventuell kostnad.